Tænk Dig Om – Vestegnens Trafikråd

Viral kampagne for Vestegnens Trafiksikkerhedsråd

Project Description

Tænk Dig Om – Vestegnens Trafiksikkerhedsråd

Vand pris for bedste Social Media Kampagne til Årets Brøl sammen med Combine A/S


Formål

Kampagnen Tænk Dig Om blev lavet i samarbejde med reklamebureauet Gotcha for Vestegnens Trafiksikkerhedsråd, som består af 9 kommuner på Københavns vestegn samt Vestegnens Politi.  Formålet med kampagnen var at skabe opmærksomhed på og aktivere målgruppen indenfor 10 udvalgte indsatsområder indenfor trafiksikkerhed. Vi ønskede at ramme unge på Københavns Vestegn.

Vores løsning
Ud fra et ønske om at ramme de unge, hvor de er, valgte vi at producere 12 videosketches til Facebook og nogle kortere videoer til Instagram.  Vi tog udgangspunkt i genkendelige karakterer fra Nyt fra Jyllands Facebookside for at skabe interesse og tryghed, og for at kunne overføre abonnenter til Tænk Dig Om kampagnesiden. Vi benyttede det korte sketch format og brugte humor for at stimulere den virale effekt.

Effekt
De 12 videoer i Kampagnen blev vist på Facebook og havde følgende effekt:

  • +5.800.000 rækkevidde
  • +2.300.000 visninger.
  • +4.700 positive kommentarer.
  • +14.800 delinger
  • +5.600 nye fans på kampagnesiden.

(se ovenstående statistikker)

Back to Top