Nyt fra Jylland – DR.dk

Kampagne for DRs digitale medieplatforme

Project Description

Nyt fra Jylland – DR.dk

Formål
DR ønskede at skabe opmærksomhed og øge kendskabet til sine digitale medieplatforme (facebook, youtube og dr.dk), særligt DRs nye Youtubekanal DR Satire

Vores løsning
Vi havde tidligere produceret sketchshowet Nyt fra Jylland til DR2, som desuden blev en stor succes på Facebook. Derfor besluttede DR at anvende de genkendelige og populære karakterer i den digitale kampagne. Vi udviklede 16 sketches, der blev lanceret på Facebook, YouTube samt DR.dk.  Kampagnen blev afviklet med en ugentlig sketch over en 4 måneder periode i foråret/sommeren 2015. For at tilpasse videoerne de sociale medier arbejdede vi specifikt med:

  • Stærkt anslag indenfor 3 sekunder.
  • Tydelighed og genkendelighed i karakterer og tematikker.
  • Inddragelse af tendenser og trends.
  • Brug af humor for at forstærke deltagelse og viral effekt.

Effekt
Den samlede organiske effekt for kampagnens 16 videoer (uden betaling for spredning):

  • 5,1 millioner visninger.
  • 30.000 delinger.
  • 20.000 kommentarer.
  • 68.000 likes.
  • 42.000 nye fans på Facebook kampagneside.
Back to Top